augusti 08, 2007

3 garanterade, 2 tveksamma och ett ...

Vadstena - Inte bara Birgitta, står det i stadens nya slogan?? Och det stämmer verkligen. Vadstena måste vara Östergötlands dasstätaste stad!! För vart jag mig i gränderna vände så nog stod det ett dass där!

Jag hittade 3 stycken som är garanterade utedass och så några som jag är lite osäker på. Det kan vara (eller har varit) dass, men det kan också vara (ha varit) förråd.
Jag lägger ut dom här så får vi se, kanske det finns någon läsare som vet mer.

Vi börjar med Mårten Skinnares skithus,
ett av de mest märkliga och mäktigaste jag sett ....
Mer om och fler bilder av Skinnares på väggen hängande skithus på min egna blogg.

Sen tar vi två bilder av ett sexdörrars, som låg inne på en annan gård.


































Inne på en gård i närheten av Vadstena stadsmuseum fann jag först detta ...



















.. som garanterat är ett skithus, men det här är jag lite tveksam om.






































Även detta stora gula kan ha varit ett, men det kan lika gärna ha varit ett förråd!















Till slut nutidens kanske viktigaste "utedass" ..
Stadens publika ...















Vadstena besöktes den 4 augusti 2007 av han josephzohn

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: